Skip to main content

  |  Tel: 013 31 48 66  |   info@containersmaes.be   |    VACATURES!

Containers Maes digitaliseert

Containers Maes digitaliseert

Containers Maes, Belgische marktleider in de verwerking van bouw- en sloopafval, noteerde de afgelopen jaren een enorme groei. “Die expansie brengt onvermijdelijk een berg administratieve planning met zich mee”, vertelt Sales Director Roel Lemmens. “Om die werkdruk het hoofd te bieden en onze klanten een topservice te kunnen blijven garanderen, sloegen we vastberaden de weg van de digitalisering in.” Honderden werfleiders kunnen vanaf nu hun bestellingen beheren via één druk op de knop.

trends gazellen2021 maes


“Onze contracten voor de verwerking en recycling van bouw- en sloopafval groeien even snel als onze business.” Een bouwwerf zoals de nieuwe gevangenis in Haren brengt wekelijks zo’n 60 ton bouwafval met zich mee. De werfleider van zo’n site laat daarvoor gemiddeld 15 containers per week af- en aanvoeren. Hiervoor telkens een bestelbon en een getekende leverbon opmaken kost enorm veel tijd. Met onze nieuwe app verlichten we de administratieve rompslomp voor de werfleiders, zodat zij zich op hun kerntaken kunnen concentreren”, legt Roel Lemmens uit.

Een nieuwe container aanvragen? Gewoon de app openen
De app biedt werfleiders een compleet overzicht van al hun geleverde containers op hun specifieke werf. Container vol? Dan volstaat het om de container te selecteren in de app en
een ophaling of wissellevering aan te vragen. Ook de planning en facturatie van de containers verloopt via de app. “Dankzij de koppeling met het bestaande beheersysteem is
de positieve impact op onze interne processen groot”, vervolgt Lemmens. “Het laat ons toe om efficiënt op te schalen zonder bijkomende werkdruk te creëren voor ons personeel.”

Papierberg voorgoed gesloopt
Containers Maes heeft resoluut voor de digitale weg vooruit gekozen. “Samen met onze apppartner Appwise kijken we waar we Maes nog digitaal sterker kunnen maken. Zo testen onze
chauffeurs momenteel een app waarin ze zowel hun planning raadplegen als hun administratie afhandelen. De chauffeurs reageren alvast enthousiast, ook zij willen hun papierberg zo klein mogelijk houden.” De volgende stap is het proces op de weegbrug digitaliseren en integreren in de app. “Zo hoeven onze chauffeurs hun cabine enkel nog te verlaten voor een sanitaire stop (lacht).”

Bekijk het volledige persbericht (pdf)